Återgång till campusbaserad verksamhet

student och vattenfall

Från den 17 augusti kommer Lunds universitet inleda en successiv återgång till campusbaserad verksamhet förutsatt att läget vad gäller pandemin tillåter detta. Gällande beslut av Rektor från den 17 juni och Dekan vid Naturvetenskapliga fakulteten från den 23 juni ger vägledning för återgången. Generell och regelbundet uppdaterad information finns här

Viktiga datum:

Undervisning på grundläggande och avancerad nivå:

17 aug till 31 okt: Successiv återgång till campusbaserad undervisning så långt som möjligt efter riskbedömning av prefekt. Digital undervisning och examination kan fortfarande förekomma i specifika fall men måste föregås av ansökan om undantag från kursplan i förekommande fall.

1 nov -: Full återgång till campusbaserad undervisning inom hela Lunds universitet.

Arbete (forskning, forskarutbildning, teknisk verksamhet och administration):

-15 sep: Arbete hemifrån är normen. Motiverad närvaro beslutas av linjeorganisationen.

16 sep to 31 okt: Riskanalys och schemalagd närvaro rekommenderas för att undvika trängsel.

1 nov -: Full återgång till normal närvaro.

Möten:

-16 aug: Alla möten genomförs fortsatt digitalt.

17 aug – 15 sep: Möten med ett fåtal deltagare kan genomföras på plats.

16 sep – 31 okt: Reguljära möten på plats är tillåtet förutsatt att FHM:s rekommendationer följs.

1 nov -: Full återgång till normala mötesrutiner vid behov.

Tjänsteresor:

-15 sep: Tjänsteresor skall undvikas. Undantag medges efter tillstånd från linjeorganisationen.

16 sep -: Tjänsteresor som följer FHM:s  & UD:s rekommendationer medges efter tillstånd från linjeorganisationen.