Så tar du ut din examen

När det är dags att ta ut din examen ansöker du själv genom att fylla i ett formulär på examensavdelningens webbplats.

Du skickar in formuläret och väntar sedan några veckor på att examensavdelningen ska behandla din ansökan. När examensavdelningen godkänt din ansökan får du ut ditt examensbevis.

Kandidatexamen

När du har läst 180 högskolepoäng på geologiprogrammet, med minst 90 högskolepoäng inom huvudämnet geologi (inklusive examensarbetet) och minst 30 högskolepoäng utanför huvudämnet geologi – är det dags att ansöka om en kandidatexamen.

Masterexamen

Om du redan har en kandidatexamen och dessutom har läst ytterligare 120 högskolepoäng på masterprogrammet, med minst 75 högskolepoäng i huvudämnet geologi (inklusive masterexamensarbetet) – är det dags att ansöka om en masterexamen.

Om du är osäker på hur du vill eller kan sätta ihop dina olika kurser till en kandidatexamen respektive masterexamen är du välkommen att diskutera detta antingen med studievägledare eller med studierektor.

Hand som håller examensbevis
Foto: Kenneth Rauna

Examensavdelningen

examen [at] stu [dot] lu [dot] se (examen[at]stu[dot]lu[dot]se)

Måndagar kl 9.00–10.00
Tisdagar kl 14.00–15.00
Torsdagar kl 9.00–10.00

Besöksadress:
Sektionen Student och utbildning
Genetikhuset,
Sölvegatan 29 B, Lund

Karta på google.se

Vänligen boka tid för ditt besök i förväg.

Postadress:
Examensavdelningen