Göran Skog

Göran Skog

Dating of some Romanian fossil bones by combined nuclear methods

• A Olariu
  • Ragnar Hellborg
  • Kristina Stenström
  • Göran Skog
  • Mikko Faarinen
  • Per Persson
  • Bengt Erlandsson
  • E Alexandrescu

Summary, in English

A set of fossil bones from Romania has been analysed by accelerator mass spectrometry and by neutron activation analysis in order to estimate their age. The temporal attributing of Malu Rosu archaeological settlement has been extensively analyzed. The radiocarbon age, determined by accelerator mass spectrometry, for this site is 5510+/-200 BP. This is in agreement with the age of 6000+/-2000 BP, obtained by the dating method based on fluorine content, determined by neutron activation analysis.

• Kärnfysik
  • Kvartärgeologi