Nytt samarbete med Skånes Geologiska Sällskap, SkGS

Foto: Mats Eriksson

Under 2019 börjar vi ett samarbete med Skånes Geologiska Sällskap, SkGS, ett samarbete som vi är övertygade om kommer att bidra till att geologin ställs i centrum! En viktig del av vår verksamhet är att samverka med omgivande samhälle och att nå ut till allmänheten med våra resultat. Därför är det speciellt roligt att Skånes Geologiska Sällskap från och med 2019 kan ta del av våra lokaler och på så sätt bli en del av Geocentrum. Vi är övertygade om att detta gynnar institutionen, inte minst våra studenter, såväl som SkGS. Månadsmötena kommer att hållas på 2 vån i Geobiblioteket med start den 28 jan kl 18, sedan 25 feb kl 18 och 25 mars kl 18. Först ut den 28 jan är Mikael Calner och Anders Scherstén som berättar om institutionens forskning. Alla varmt välkomna!