Göran Skog

Universitetslektor

Göran Skog

Accelerator mass spectrometry - an overview

• Ragnar Hellborg
  • Mikko Faarinen
  • Madis Kiisk
  • Carl-Erik Magnusson
  • Per Persson
  • Göran Skog
  • Kristina Stenström

Summary, in English

The technique of accelerator mass spectrometry (AMS) has spread worldwide since its first demonstration 25 years ago. The equipment used today is very diverse and dedicated accelerators as well as old "nuclear physics machines" can be found in the nearly 50 AMS laboratories today. The most widely spread application of AMS is for radiocarbon dating. However, AMS with C-14 as well as with other long-lived isotopes have also found applications in many other fields in physics and beyond.

Avdelning/ar

• Kärnfysik